החוויה השנתית בקופת חולים…

כל שנה, כמו שעון, קופת החולים המאוד אחראית שלי מזמנת אותי לסדרת בדיקות שגרתיות. עד כאן הכול טוב, אלא שאצלם אני מוגדרת כסוכרתית.

העובדה שכבר לפחות 10 שנים שאני לא סוכרתית לא תבלבל אותם. בדיקות דם, בדיקות עיניים, ביקורת אצל האחות, לחץ דם, בדיקת כף רגל (תעצמי את העיניים ותגידי בכל פעם שאת מרגישה את המגע של המשהו החד הזה בכף הרגל שלך…) ועדכון פרטים.

אז לא יעזור לי כלום, ובחיי שכבר ניסיתי לצאת מ"הרשימה השחורה", מבחינתם אני סוכרתית. 

אה, ואני גם עדיין נשואה… רק 13 שנה שאני כבר לא אבל מה זה משנה להם? בואי תעדכני פרטים כל שנה ובשנה הבאה תגלי שמבחינתם את עדיין נשואה לו

תגידי, אני שואלת את האחות, את מנסה בכוח להעלות לי את לחץ הדם לקראת הבדיקה?

אבל זה עוד בקטנה. 

נדמה לי שיש לי בבית איזשהו משקל אדם דיגיטלי שמעלה אבק, אבל אני כבר שנים לא נשקלת על בסיס קבוע. לכן, כשמזדמן לי משקל של אמת, כזה של קופת חולים שזה, כאמור, קורה אחת לשנה אז אני עולה.

60 קילו. כבר כמה שנים שאני בטווח שבין 55 ל- 60 קילו.

ואז בא השוס. יש לך קצת עודף משקל! ככה היא אומרת לי, האחות.

מי אתם, האנשים ההזויים האלה שמגדירים טבלאות פשיסטיות ובלתי סבירות בעליל? מי אתם, שקובעים שאישה שמתקרבת לגיל 60, בריאה לגמרי, לובשת מידה 38 וקלה כאיילה צריכה לרדת במשקל? כמה עוד נזקים תעשו לאנשים נורמליים, בריאים בנפשם שהמבנה והגנטיקה שלהם מזכים אותם במידות גוף שלא של דוגמני צמרת? כמה עוד תצליחו לגרום לאנשים בגודל לגמרי סביר להרגיש אשמים? נרדפים? פגומים? כמה?

מה יהיה?

ואיזה מזל שלחץ דם היא לקחה לי לפני כן…