אימא'לה, זה מתחיל לעלות בחזרה...

אוקיי, אז עשיתם מהלך, לקחתם על עצמכם דרך חדשה, שיניתם את אורח החיים שלכם, פרצתם בהורה סוערת למראה כל קילו שירד, קיבלתם ים של מחיאות כפיים מהסביבה הקרובה והרחוקה, הרגשתם על פסגת האולימפוס כמו מנצחים אמיתיים, קניתם בגדים חדשים ואפילו התחלתם להצטלם… שאפו.

עבר זמן. כמה חודשים או אפילו כמה שנים ואופס… פתאום, בלי הסבר, בלי כל סיבה נראית לעין, התחלתם לעלות קצת במשקל בחזרה.

אימא'לה. איזה לחץ. מה עושים עכשיו? מה יהיה? האם הכל הולך לאבדון?

ואז… אתם שוכחים מיד את כל העקרונות הנהדרים שאותם הטפתם לכולם בזמן הזה שבו ניצחתם ועושים, שוב, את הדבר היחיד שאתם זוכרים לעשות בזמנים כאלה. דיאטה.

נשקלים כל יום, מתבאסים כל יום, מורידים פריטים מהתפריט, יוצאים להליכות בשצף קצף, מסתובבים עצבניים, כעוסים, מתוסכלים ומוציאים את זה על כל מה שזז מסביב, בעיקר על האנשים שאתם אוהבים ואוהבים אתכם בחזרה.

רעבים. פשוט מסתובבים רעבים.

אז אני רק באתי להזכיר לכם שאת זה כבר עשיתם ושם כבר הייתם והתוצאה, לאורך זמן, אף פעם לא הייתה מה שציפיתם. אף פעם. כי לא זו הדרך.

מתמטית, אתם יודעים את זה, פשוט כי זה לא הצליח בעבר. אבל כשהפחד משתלט ההיגיון הולך לגור במקום אחר… והפאניקה מנהלת את העניינים. ופאניקה, אתם יודעים, היא מנהלת גרועה מאוד.

הסיבות לעלייה במשקל בשלבים המתקדמים הן רבות. העיקרית שבהן היא שבלי לשים לב, במשך הזמן, הכמויות שלכם גדלו. המשמעות היא שהקיבה שלכם רוצה יותר. אז אתם נותנים לה.

ואז עוד קצת יותר. ועוד קצת. ולא יכולתם באמת להרגיש את זה תוך כדי תנועה אלא אם אתם מאלה שממלאים טבלת אקסל של כמויות… ואתם כנראה לא, כי אף אחד לא.

אז מה לעשות?
1. לשלוח את הפאניקה לעזאזל כי היא זו שמשאירה אתכם רעבים, ולא לאוכל. זה רעב אחר. אז קודם כל שחררו אותה בכל דרך שמתאימה לכם.

2.שימו לעצמכם פתק בתוך המקרר עם המשפט: חיבוקים זה לא כאן. ובכל פעם שאתם פותחים אותו לחפש משהו (כי תמיד זה משהו. בא לי משהו. מכירים?) הפתק הזה יזכיר לכם שבעצם חסר לכם כרגע חיבוק. או משהו דומה.

3.זה הזמן להוריד כמויות לחצי! כן, לחצי. ואם נדמה לכם שאתם אוכלים ממילא נורא מעט אז זה רק נדמה לכם… אבל לא(!) להוריד פריטים. לא(!) לוותר על ביסים טעימים במיוחד. לא(!) לומר לא למה שאתם הכי רוצים. רק להוריד לחצי.

4.לחייך אל עצמכם במראה ולראות את כל מה שיפה בכם כרגע. לא כשתהיו רזים. כרגע.

5.לאפסן את המשקל בבוידעם או אצל השכנים. המספר הזה שכתוב עליו, אסור שינהל את מצב הרוח שלכם.

 

מזכירה לכם שכאשר אתם שמחים ומסופקים מהחיים אתם לא רעבים. קאפיש?

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן